A nyáron ígértem egy posztot a hotelről, ahol pár hónappal azelőtt szállt meg Amy Winehouse (pontosan egyidőben az eggyel korábbi riói utammal), hogy szegény eltávozott az élők sorából. Nos, a hotel a hangulatos Santa Teresa dombján van, és az a neve, hogy Santa Teresa Hotel. Két kis utcácska között terül el lankásan-lécsősen, pazar kilátással, kis banánfákból álló lugassal, medencével (kilátással) és egy híresen jó étteremmel (kilátással), amit csak előzetes bejelentkezéssel lehet látogatni. Legnagyobb bánatomra mi nem ott szálltunk meg, mert a büdzsém öt helyett legfeljebb csak egy csillagot bírt volna el, de cimborámmal fel akartunk keresni egy ott dolgozó régi ismerősünket, és amíg megérkezett a munkába, elcsevegtünk a közlékeny biztonsági őrrel és lóbáltuk a lábunkat a lounge-ban.
A balra lent látható székeken ücsörögtünk (Foto: Santa Teresa Hotel)

Kapaszkodjon meg mindenki, elképesztően meglepő dolgokat mondott a biztonsági őr, hogy mit csinált ottléte alatt Amy Winehouse: vagy a medencében hűsölt vagy a bárban ivott!! Még valami hasonlóan meglepő dolgot is mesélt a figura, de arra sajnos már nem emlékszem.

A medence Foto: Santa Teresa Hotel

Miután mindezt megtudtuk az őrtől (a hotelt a fönt és a lenti bejáratnál is fekete öltönyös-napszemcsis jól megtermett őrök védik) besétáltunk a kis hotel rusztikus hangulatú előcsarnokába, ahol titkos fotófelvételek készítésével és tégla nagyságú luxuskiadványok olvasgatásával ütöttük agyon az időt. Amúgy elég jól ki volt gondolva az enteriőr a modernt a természetessel keverő eco-chic stílusban, nem meglepő, hogy a hotel kapott is egy csomó design díjat: tropical design, rengeteg fa, a bennszülött indiánok művészetére finoman utaló hangulat, explicit indiánozás csak módjával, sok kedves fából faragott állat, köztük egy tobzaska (vagy tatu). Meg néhány francia vendég, akiket jól megbámultunk.

Foto: Santa Teresa Hotel

Utána olvastam, és kiderült, hogy minden szobában menő brazil designerek egyedi munkái vannak kiállítva (Sergio Rodrigues, Carassas, Studio Vitty, Zemog, Rock Lane). A legolcsóbb szoba úgy tűnik, hogy 890 real éjszakánként (kb. 95 000 HUF), a loft viszont kicsit drágább, azért 3300 reált kell perkálni (kb. 353 ezer HUF), viszont meg is kapta a WORLD'S BEST SUITE díját a Wallpaper Magazine-tól. A nászutasokkal viszont igazán elnézők, mert a négy éjszakás nászutas csomagért masszázzsal, reggelivel és ebéddel csupán 700 reált kérnek éjszakánként (kb. 75 ezer HUF).

A bár, ahol Amy Winehouse ivott (Foto: Santa Teresa Hotel)

Amúgy a másfél óra alatt senki nem kérdezte, hogy miért üldögélünk a kb. 60 négyzetméteres lounge-ban, sőt, még a vécét is készségesen megmutatták és tollat és papírt is adtak, amikor azt hittem, hogy már sosem jön meg az ismerősünk és kénytelenek leszünk üzenetet hagyni neki. Hát ilyenekkel töltöttük az időt P. megérkezéséig, aki a nála közel egy méterrel alacsonyabb Amy testőre volt 2011 januárjában.

Itt pedig a suttyomban készült felvételek:

Ez a hangulatos banánlugas vezet a hotelba

Ahol kényelmes fotelekben, indián fejdísz alatt lehet luxuskönyveket olvasni

Akár fa tatunak is

A székek pedig híres designerek munkái