Április 21-től megy majd a magyar mozikban a Rio című 3D-s animációs film, amiben egy minnesotai elkényesztetett házipapagáj a riói kavalkádba pottyan. A trailer alapján viccesen élethű a film: a sziklán, ahonnan a madarak a sárkányrepülősök között felszállnak, tényleg van sárkányrepülő-felszállópálya, az Ipanemán, ahol landolnak, felbukkan minden tipikus jelenség: a hatalmas labdákat áruló csávó, a fenék-kultúra, a szörf, a strandfoci. Amikor a végén helyi haverjuk, a tucano azzal magyarázza, hogy bénáztak, hogy nem szívükből érezték a repülést, semmi kétség nincs afelől, hogy az alkotók jól ismerik a helyi viszonyokat. (Jóhogy, mivel a Jégkorszak-trilógiát is jegyző rendező, Carlos Saldanha Rióban született 1968-ban, úgyhogy most egyszerűen csak hazabeszélt.)
Írtam egy cikket 2010 blockbuster brazil filmjéről
Előbb Rióban megnéztük a 2010 brazil közönségsikere, a Tropa de elite 2 körüli felhajtást, aztán megnéztem a filmet a Berlinalén Berlinben, aztán írtam róla egy cikket a munkahelyemnek. Sokkal jobb, mint az első rész, ami problémafelvetésnek kiváló ugyan, de mint film - különösen a főszereplő gyenge játéka miatt - elég bűntető. Na, de ez a második rész sokkal jobb, itt van róla a cikk.
Egyben remélem, hogy José Padilha be tudja fejezni a trilógiának szánt művét, és nem végzi úgy, mint a fiatal, agilis újságírólány a Tropa 2-ben, akivel nagyon csúnya dolgok történnek. (Annak pedig gratulálok, aki ilyen idióta fordítást talált ki a filmnek, hogy "Elit halálosztók"! Egy, a brazil szociális problémákra nyilván nagyon nyitott réteget talál meg ezzel a címmel.)
Utolsó kommentek