Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bezárják a híres riói szeméttelepet

Ezrek megélhetése kerül veszélybe június elsejétől, mert a brazil kormány közegészségügyi és környezetvédelmi okokra hivatkozva bezárja a Rio de Janeiro melletti Gramacho szeméttelepet. A rendkívül veszélyes munkát végző gyűjtögetők szinte másfél évtizedig kapnak kompenzációt, mert elveszítik a megélhetésüket - írja az origo.hu itt. A képre klikkolva pedig egy remek fotógaléria nyílik:

A szemétlerakó sorsára 2010-ben figyelt föl világ, amikor telep mindennapjait bemutató Waste Land (magyar címe: Vik Muniz - A szemét művésze) című dokumentumfilm több nemzetközi fesztiválon (Sundance, Berlin, Seattle, London stb.) összesen tizennyolc díjat nyert, és jelölték az Oscar-díjra is. (Az Izaura-blog pedig több mint egy éve próbál befejezni egy kritikát a filmről.)

A catadorok (gyűjtögetők) közül sokan továbbra is ezen a területen kívánnak dolgozni az új, korszerű hulladék-feldolgozó üzemekben. Számukra képzéseket szerveznek, a Gramacho környékén pedig rendezett lakónegyedet alakítanak ki.

0 Tovább

Autókkal festettek ki egy kereszteződést Sao Paulóban

Két évvel ezelőtti berlini street art akciótól inspirálódtak a derék sao paulóiak, amikor a napokban összeszínezték az egyik kereszteződésüket. 2010-ben Berlinben a Rosenthaler Platzra öntöttek ki titkos ismeretlenek 500 liter festéket egy csodálatos utcai festményt okozva ezzel (pont abban az utcában laktam 2004-05-ben, ami ebbe a térbe fut bele). Most ugyanezt megcsinálták a sao paulóiak is a Baixo Centro Festival keretében, egész jó végeredménnyel, de azért a berlini menőbb lett szerintem.

0 Tovább

Kukabúváros-művészes brazil filmmel nyit az ELTÉ-s filmfeszt

Az ELTE Társadalomtudományi Kar „Ha érteni akarod a világot...” címmel idén negyedik alkalommal rendez nemzetközi dokumentumfilm-fesztivált, ahol idén is a társadalmi érzékenységgel bíró filmeké a főszerep.

A háromnapos eseményt március 2-án, pénteken a Waste Land (Hulladéklerakó) című brazil-brit film nyitja, amely Vik Muniz, brazil származású, de az USA-ban élő művész riói projektjét követi három éven át, miközben bemutatja, hogyan formálta át a világ legnagyobb szeméttelepén élők és dolgozók életét. (Erről már van egy szép megkezdett kritikám, amit akkor írtam, amikor hónapokkal ezelőtt láttam a filmet, amit tavaly amúgy az Oscarra is jelöltek. Remélem, másodikáig befejezem végre a posztot és akkor mindenki eldöntheti, meg akarja-e nézni.)

A március 2-4. között a Toldi moziban pörgő ingyenes filmfesztiválon 24 filmet mutatnak be, köztük 16 magyarországi premiert  és itt lesz két magyar dokumentumfilm ősbemutatója is.

0 Tovább

Forgács Péter goes Brazil

Tizenhét alkotást felvonultató retrospektív programban mutatja be Forgács Péter médiaművész-filmrendező munkásságát a Brazil Kulturális Minisztérium és a Centro Cultural Banco do Brasil Brazíliavárosban, majd Rióban és Sao Paulóban január 31-étől - írja éppen ma az MTI.

A Mostra Péter Forgács: Arquitetura da Memória, azaz Az emlékezet építészete című válogatás átfogó képet nyújt a világhírű magyar filmrendező és médiaművész munkásságából - mondta az MTI-nek a Magyar Filmunió szerdán.


Itt a brazil reklámvideó, ami szerint februárban két hétig a riói CCBB múzeumban is kiállít Forgács, ami elképesztően menő hely, mi pl. tavaly egy pompás Escher-kiállítást láttunk ott

A közel három évtized munkásságát felölelő filmválogatásban látható lesz többek között Forgács nemzetközi debütálása, A Bartos család (1988), mely elnyerte a hágai World Wide Video Festival nagydíját. Műsorra tűzik a FIPRESCI-díjas Örvény (Lipcse, 1996), a cannes-i filmfesztiválra is meghívott Bibó Breviárium (2002) és a Tribeca filmfesztiválon díjazott El Perro Negro (2005) című filmeket.

A brazil szervezők az eseményhez készített videóval népszerűsítik a retrospektív programot (ezt lehet itt látni).

Forgács Péter 1978 óta több mint harminc filmet készített, a legismertebb közülük a Privát Magyarország című, többszörös díjnyertes sorozat, mely 1930-as, 40-es években otthoni használatra, amatőrök által készített filmeken alapul.

(Forgács Péter videóihoz ide kell klikkolni)

0 Tovább

Testen hordható nyomornegyed

0 Tovább

Buja és igazodásoktól mentes brazil művésznők Budapesten

Nagyon ígéretes kiállítás nyílik hamarosan a belvárosban: a Nádor Galéria és a Belvárosi Művészek Társasága szeptemberben rangos brazíliai művészeket lát vendégül. A Brazília színei című kiállításon olyan nemzetközi hírű művészeket mutatnak be, akik Sao Paulo, Rio de Janeiro és Bahia államban élnek és alkotnak.

„A tárlaton tizennégy művész munkáit tekinthetik meg. A Budapesten még soha nem látott művek nem nélkülözik az európai kötődéseket, de a Kelet-Európainál erőteljesebb, bujább, szabadabb és igazodásoktól mentes alkotásmód és kolorit jellemzi művészetüket.

A főleg hölgyekből álló művészcsoport hűen tükrözi a csodálatos és óriás Brazília sokszínűségét, amelyben érzékelhetjük a latin metropolisz és a dzsungel levegőjének egymással ellentétes izgalmas atmoszféráját” - olvasható a Facebook-meghívóban.

A kiállítást 2011. szeptember 8-án csütörtökön, 18 órakor, Sérgio Eduardo Moreira Lima, Brazília magyarországi nagykövete nyitja meg. Köszöntőt mond Kovács Péter Balázs képzőművész.

A kiállítás 2011. szeptember 23-ig tekinthető meg a Nádor Galériában.

További infó:
Nádor Galéria
József Nádor tér 8.
Nyitva tartás: kedd, szerda, csütörtök, péntek, szombat 10-18 óráig
Itt a weboldal, de egyelőre itt még nem találtam semmit, így a pontos neveket sem.

0 Tovább

Riói szeméttelepről szóló filmet jelöletek az Oscaron!

Itt a dokumentumfilm kategóriában az Oscaron jelölt, Rióval foglalkozó film, a Waste Land (Hulladéklerakó). Sajnos nem nyert (helyette az Inside Job című film vitte el a díjat), de legalább jelölték. Lucy Walker rendező egy Vik Muniz nevű Amerikában élő brazil művészt követ három éven át, amint a világ legnagyobb szeméttelepén, a Rio de Janeiro-széli Jardim Gramachóban kukabúvárkodik és igyekszik a szemetet művészetté alakítani. A trailer zseniális, klikkoljatok rá!

0 Tovább

Brasil Training Hard

A sifutason kivul talan egyetlen sport sincs, amiben a brazilok ne lennenek a topon, es Rio de Janeiroban korulnezve az ember egyaltalan nem csodalkozik ezen. Ugyanis amerre csak jartunk, mindenutt vagy sportolni igyekvo, vagy epp sportolo, vagy a sportolas utan sorrel levezeto emberekbe botlottunk. Ez nem csak annak koszonheto, hogy szar dolog nap mint nap behuzott hassal lesetalni a Copacabanara, hanem annak is, hogy penztarcatol fuggetlenul mindenkinek van tere es lehetosege a napi betevo mozgasra. Mi mar az elso nehany napban vegigprobaltunk nehanyat a legolcsobbaktol a legdragabbakig:

0 real: A tengerparti setany teljes hosszat elkulonitett futopalya kiseri vegig, igaz, nem olyan fain boritassal, mint a Margit-szigeten, de sokkal fainabb panoramaval - mondjuk az igazan hardcore futok a tengerparti homokot turjak vegig. A parton sportolasban a legtutibb megsem a futas, hanem az, hogy az onkormanyzat a part menten egy csomo kis edzoallomast epitett (lasd az Ipaneman keszult fotonkat), ahol lehet nyujtani, fekvotamaszozni, huzodzkodni. Teljesen termeszetes, ha a buszra varo csaladbol az apuka nehany saslendulettel bizonyit a gyerekeknek, vagy ha az otvenes hippi izomszakaszto korlatgyakorlattal mossa ki testebol a fogyasztoi tarsadalom szennyet.

trainhard

0 Tovább

Háromdimenziós papírművész vicces figurái

Az internet világában bukkantam rá erre a Carlo Giovani nevű Sao Paulo-i designerre, aki elképesztő figurákat tud létrehozni papírból. A figurák mellett egy csomó reklámot is csinál, egyebek mellett menő bankoknak meg gyümölcslé-cégnek, egyszóval őrületes tálentum. Példaként itt van pár munkája (figyelem, a nyuszin világirodalmi message!), a többi a weboldalán. A Hot Spot című dobozkás reklámvideóját mindenképp érdemes megtekinteni itt!

 

0 Tovább

Izaura barátai

blogavatar

Minden Brazíliáról

Utolsó kommentek